zondag 15 maart 2020

Gibbon Geert is terug!

Na mijn weekendje in Battambang keer ik terug naar Siem Reap om mijn terugreis naar België voor te bereiden.

Nog snel enkele souvenirs voor de kinderen bij mekaar harken; een laatste voetmassage, en genieten van een ultieme Khmer barbecue bij de fantastische familie in Zory's guesthouse waar ik in Siem Reap verbleef en waardoor ik zelfs op een Cambodiaans trouwfeest ben terecht gekomen...









Dan is het onverbiddellijk tijd om terug te keren naar België. Mijn vliegtuigje naar Bangkok staat op het tarmac van Siem Reap op me te wachten.




Ik merk onderweg zo goed als niks van de corona-crisis: noch in Cambodia, Thailand, Finland (tussenlanding Finnair) of België worden er me vragen gesteld en de vlucht van Bangkok naar Helsinki (op 12 maart) zit helemaal vol en alles verloopt normaal. Ik krijg wel nog net mee dat Trump de grenzen sluit voor vluchten uit Europa, dus verwacht het ergste ...

Bij aankomst in Zaventem, word ik met de grootste eer onthaald door Irma en mijn kinderen :-)




Gibbon Geert hoort amper een dag later, op 13 maart 's avonds, dat ook België heel ingrijpende (maar nodige) maatregelen neemt tegen de corona-pandemie. Dat betekent dat de 3 weken vakantie die ik thuis in België had voorzien iets anders verlopen dan verwacht.

Dit is het einde van een schitterende reis in een fantastisch land wat ik aan iedereen warm (soms iets té letterlijk) aanbeveel ...

1 opmerking: